V maju 2025 je v okviru SRIP GoDigital in v organizaciji Tehnološkega parka Ljubljana potekala tridnevna Podjetniška akademija: Inovacije in rast na B2B in B2G trgih, zasnovana kot intenzivna praktična delavnica za podjetja, ki razvijajo rešitve za poslovne in javne naročnike.
Akademija je naslovila kompleksnost vstopa in širitve na trge, kjer o nakupu odloča več oseb, kjer procesi trajajo dlje in kjer štejeta predvsem zaupanje ter merljiva vrednost.
Product-Market Fit (PMF) v okoljih z več odločevalci
Primož Zupan je predstavil, kako v B2B/B2G ni dovolj, da je produkt všeč – mora reševati jasno definirano bolečino in omogočati širitev rabe znotraj organizacije. PMF je potrjen šele takrat, ko stranka sama želi več.
Jasna in merljiva vrednostna ponudba (UVP) Dober UVP ni opis funkcionalnosti, temveč merljiva obljuba koristi. V javnem sektorju štejejo konkretni prihranki časa, denarja ali napak. Primer: »Znižamo čas obdelave vlog za 30 % in avtomatiziramo poročanje.«
Vstop v javni sektor – tudi kot podizvajalec Damjan Pintar je opozoril, da podjetje ne potrebuje celotnega prodajnega sistema – pogosto je dovolj strateška umestitev v obstoječo verigo kot zanesljiv partner, ki prispeva ključno funkcionalnost ali znanje.
Merljivost rešitev kot konkurenčna prednost Borut Potočnik je izpostavil, da kupci – še posebej v javnem sektorju – iščejo konkretne dokaze. Brez številk ostane vse na ravni mnenj. Merljivost koristi pogosto pretehta tudi bolj »inovativno« rešitev.
Vplivna komunikacija in pitch Jasna Puntar in Elina Komlanc sta udeležencem pomagali izpiliti nastop: od priprave na sejemske predstavitve do komunikacije z različnimi profili sogovornikov. Ključno vprašanje: Kam sodi tvoj produkt – in znaš to jasno povedati?
Uvidi, ki ostajajo:
· “Kupci ne iščejo funkcij. Iščejo rešitve svojih težav.”
· “Pitch si ti – ne tvoji slajdi.”
· “Če nisi merljiv, nisi prepričljiv.”
· “Partnerstvo je včasih močnejše od direktne prodaje.”
Naslednja izvedba akademije je predvidena v letu 2026. Čakalna lista pa je že odprta!